Σεμινάρια

Μαθησιακές Δυσκολίες. Θεραπευτικές και Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις

Θεραπευτικά και Εκπαιδευτικά Μοντέλα Παρέμβασης

Το συγκεκριμένο σεμινάριο επικεντρώνεται στις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στους τρόπους εκπαιδευτικής παρέμβασης που μπορούν να εφαρμοστούν για την αποτελεσματική διδασκαλία και υποστήριξή τους.

Γλωσσικό Μοντέλο Παρέμβασης

Η κεντρική ιδέα του σεμιναρίου βασίζεται σε ένα ολιστικό μοντέλο παρέμβασης το οποίο εστιάζει στις δεξιότητες εγκεφαλικής επεξεργασίας της γλώσσας και στην ανάπτυξη των σχολικών δεξιοτήτων. Συγκεκριμένα, εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές επεξεργάζονται τα φωνήματα της γλώσσας και τα μετατρέπουν σε γραφήματα, ώστε να καταφέρουν να διαβάσουν και να γράψουν. Η σωστή κατανόηση και εφαρμογή αυτού του μοντέλου αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο για την ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών διδασκαλίας. Με την ολιστική προσέγγιση στην παρέμβαση, επιτυγχάνεται τόσο η ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων για την επιτυχή μάθηση, όσο και η διευκόλυνση στην σχολική πορεία του μαθητή.

Εκπαίδευση Εντός και Εκτός Σχολείου

Το σεμινάριο πραγματεύεται τους τρόπους εκπαίδευσης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου. Αναλύονται οι διάφορες τεχνικές και μέθοδοι που μπορούν να εφαρμοστούν για την ενίσχυση των μαθησιακών δεξιοτήτων των μαθητών σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Θεραπευτών

Η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και θεραπευτών είναι κρίσιμη για την αποτελεσματική στήριξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Το σεμινάριο εξετάζει τρόπους ανάπτυξης αυτής της συνεργασίας, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ενιαίο και συνεκτικό σχέδιο παρέμβασης.

Συνεργασία με Οικογένεια

Επίσης, η συνεργασία με την οικογένεια των μαθητών είναι εξίσου σημαντική. Οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη και ενθάρρυνση των παιδιών τους, και το σεμινάριο παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την ανάπτυξη και διατήρηση αυτής της συνεργασίας.

Ψυχολογικές και Συναισθηματικές Συνέπειες

Τέλος, αναλύονται οι ψυχολογικές και συναισθηματικές συνέπειες των μαθησιακών δυσκολιών και της δυσλεξίας στους μαθητές και στις οικογένειές τους. Η κατανόηση αυτών των συνεπειών είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής υποστήριξης.

Το σεμινάριο για τις μαθησιακές δυσκολίες και τις παιδαγωγικές παρεμβάσεις παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την ενίσχυση της εκπαίδευσης και υποστήριξης των μαθητών, με στόχο τη βελτίωση των μαθησιακών τους δεξιοτήτων και την ενίσχυση της ψυχολογικής τους ευημερίας.

Μελέτες περιπτώσεων

Στο σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί ανάλυση περιπτώσεων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία, και θα παρουσιαστούν οι τρόποι σχεδιασμού θεραπευτικών και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, βασισμένες στα παραπάνω θεωρητικά μοντέλα.

Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο:

  1. θα λάβουν ηλεκτρονικές σημειώσεις και 3 έντυπα συγγράμματα.
  2. θα λάβουν πιστοποιητικό παρακολούθησης και
  3. θα έχουν την δυνατότητα παρακολούθησης του σεμιναρίου «Διάγνωση των διαταραχών μάθησης με το τεστ ΔΔΥΜΑΔΥ» που αποτελεί εξάσκηση στην διάγνωση με το εν λόγω εργαλείο

Εισηγητές:

Μπέσσας Ανδρέας, PhD.SLP/SpEdu, Ειδικός παιδαγωγός, Λογοθεραπευτής, Μουσικός, Εξειδικευμένος στην Διοίκηση Μονάδων Υγείας (MSc MHA), Επιστημονικός συνεργάτης Πανεπιστημίου Λευκωσίας (Department of Education) και ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Πατρών, Επιστημονικά υπεύθυνος του Διεπιστημονικού Κέντρου Ειδικών Θεραπειών Εν Λόγω και του ΚΔΑΠ ΑμεΑ Special Kids.

Γκίκα Κωνσταντίνα, MSc.Sch.Psy, Εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΕ70.50, Διευθύντρια 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, Συνεργάτης Πανεπιστημίου Λευκωσίας και ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Πατρών.

Μπέσσας Ανδρέας

Εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής , Λογοθεραπευτής , Μουσικός

SpecialEdu.gr